Ekonomi

Son dakika: Microsoft Crowdstrike arızası her şeyi kilitledi! THY, Denizbank ve TÜVTÜRK’ten açıklama

ABD’li teknoloji devi Microsoft’un 365 uygulamalarında dünya genelinde yaşanan arıza nedeniyle birçok sektör olumsuz etkilendi. Bankalar, hastaneler, hava yolları gibi şirketlerin internet üzerinden sunduğu hizmetlerde sorun yaşanıyor. Birçok ülkede uçuşlar durduruldu. Küresel çaptaki sıkıntının Türkiye’ye de yansımaları oldu. Türkiye ayağında da hava yolu şirketleri sistemleri etkilendi. Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu (BTK), küresel düzeyde etkili olan yazılım sorunuyla ilgili, “Yaşanan aksaklığın siber saldırı kaynaklı olmadığı, kesintinin CrowdStrike ürününü kullanan kurum ve kuruluşlarda meydana geldiği tespit edildi” açıklamasını yaptı.

THY

THY’den yapılan açıklamada, arıza nedeniyle biletleme ve rezervasyon sistemlerinde meydana gelen sorunun giderilmesi için çalışma yapıldığını bildirildi.

Denizbank

Microsoft’taki krizden etkilenen sektörlerden bir diğeri de bankacılık oldu. Denizbank’tan yapılan açıklamada, “Kullandığımız global yazılım sisteminin dünya genelinde yaşadığı teknik aksaklık nedeniyle ülkemizde de birçok kurumu etkileyen kesintiler yaşanmaktadır. Bankamız, söz konusu aksaklığın giderilmesi ve tüm kanallarımızın en kısa sürede hizmete açılması için çalışmaktadır. Anlayışınız için teşekkür ederiz” ifadeleri kullanıldı.

TÜVTÜRK

Araç muayene hizmeti olan TÜVTÜRK’te de sistem çöktü. TÜVTÜRK’ün resmi hesabından yapılan paylaşımda şu ifadelere yer verildi: “Değerli müşterilerimiz, Kullandığımız global yazılım sisteminin dünya genelinde yaşadığı teknik aksaklık nedeniyle ülkemizde de birçok kurumu etkileyen kesintiler yaşanmaktadır ve araç muayene işlemleri de bu durumdan etkilenmektedir. Kurumumuz, söz konusu aksaklığın giderilmesi ve en kısa sürede muayene işlemlerine devam edilebilmesi için çalışmaktadır. Anlayışınız için teşekkür ederiz.”

Microsoft küresel kesintiyle ilgili ne söyledi?

Microsoft 365’in internet sitesinde yer alan açıklamada, Microsoft 365 uygulamaları ve hizmetleri için etki azaltma çalışmalarına devam edildiği belirtildi.

Mevcut sorunun çeşitli Microsoft 365 uygulamalarını ve hizmetlerini kullanmaya çalışan tüm kullanıcıları etkiliyor olabileceği ifade edilen açıklamada, etkilenen uygulama ve hizmetler arasında Microsoft Defender, Microsoft Teams, Microsoft Purview ve OneDrive’ın da bulunduğu bilgisi verildi.

Sorunun ana nedeni olarak Azure bulut sistemindeki bir yapılandırma değişikliğinden dolayı depolama ve bilgi işlem kaynakları arasında yaşanan kesintiye işaret edildi.

Açıklamada, “Biz hafifletici önlemler almaya devam ederken hizmetlerimizde sürekli iyileştirmeler görülüyor” ifadesi kullanıldı.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu